Engeland maakt kennis met The Hunter

Verslag van Villa-Ajax bij de The Guardian:

“Huntelaar has done eff all in this game, to be honest, which suggests he might be more in the mould of Kezman rather than Van Nistelrooy were he to make the move over to England.”

Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit, wat ik van Huntelaar moet vinden, maar neig inderdaad meer naar een tweede Kezman (of was dat Afonso Alves al?) dan naar een een tweede Ruud.

Zelfde heb ik trouwens ook bij Affellay. Zie hem in de CL wedstrijden van PSV nou niet echt uitblinken of het team op sleeptouw nemen. Wel leuk en aardig dat die dat in de Eredivisie wel doet, maar dat maakt nog niet dat je dan op je 20e al een mega transfer naar het buitenland kunt gaan eisen!

5 thoughts on “Engeland maakt kennis met The Hunter

  1. Ik heb ook altijd het idee dat KJ niet goed genoeg is voor de echte Europese top. Dat heeft die namelijk al een antal jaar mogen bewijzen in de UEFA Cup tegen de iets grotere ploegen. Helaas maar the Hunter is en blijft een leuke speler op Erediviesie niveau maardat is het dan ook wel zo’n beetje.

    Bij Ibi ben ik iets positiever gestemd. Die gaat het denk ik wel halen, zolang die maar blessurevrij blijft en als hij het maar niet te hoog in zijn bol krijgt. Of hij echt kaliber van der Vaart/Sneijder is betwijfel ik maar een mooi buitenlands avontuur bij bijvoorbeeld een club als Manchester City, HSV of Villareal behoort wel tot zijn mogelijkheden.

  2. Ja Isi ben ik met je eens, die is (vrees ik) al verloren. Bij Ibi ligt het overschattingsgevaar inderdaad ook sterk op de loer maar met de juiste begeleiding is er nog wel wat van te maken!

  3. Wat betreft the Hunter. Ja, in de CL (in een ver verleden) en de UEFA-cup komt hij nog niet uit de verf. The Hunter is een van de mannen met de meeste ervaring binnen de selectie van Ajax, maar echt dragend in belangrijke wedstrijden is hij (nog) niet. Hij is en blijft in mijn ogen een afmaker. Als hij goed gebruikt wordt, kan hij mogelijk wel een Van Nistelrooij worden, maar dan moet hij echt ingezet worden als killer. Voetballend komt hij tekort, hij is dus geen Van Basten of Bergkamp.

    Wat betreft Ibi (en Isi). Die zitten in hetzelfde schuitje als Van der Vaart en Sneijder enkele jaren terug. Ook aan hen werd getwijfeld, hadden een te grote mond. Zonder Ibi is PSNee echter op dit moment helemaal niets waard. Afgelopen weekend bewijst dat maar weer eens. Hij is de beste voetballer in de selectie van PSNee en als hij vertrekt uit Eindhoven zal het hele zakie nog verder in elkaar stuiteren.

    Concluderend ben ik van mening dat KJH en Ibi in het buitenland nog kunnen groeien, mits ze goed gebruikt worden.

Geef een reactie

