Darko niet blij met de arbitrage

De grootste verrassing tot nu toe bij EuroBasket in Spanje was de vroege exit van Servië. Voor het eerst sinds 1947 overleefden de Serviërs (vroeger Joegoslavië) de eerste ronde van het EK basketbal niet.

Dit was natuurlijk een bittere pil voor alle betrokkenen en in het bijzonder voor Darko Milicic, die vlak voor het EK nog grote daden voorspelde voor het Servische team en zichzelf. Aldus Darko:

We’ll destroy them all – Spaniards, Greeks, Lithuanians, Russians, Frenchies, Italians… All of them! They’re good, but we can demolish them all. Spain is not unbeatable. I like to play against Pau Gasol, he’s soft. If we win Gold medal in Spain, I’ll take my shirt off and then I will jump from Parliament terrasse. After that I dont need anything else in my life.

Welnu, het liep allemaal niet als verwacht en na drie wedstrijden kon Darko weer het toernooi verlaten. Dit was uiteraard allemaal niet zijn schuld. Vooral na de verloren wedstrijd tegen de Grieken hadden de scheidsrechters het gedaan. Ik heb al eerder naar het filmpje van Darko’s uitlatingen na die wedstrijd gelinkt. Nu heb ik echter ook een vertaling gevonden! Hieronder het filmpje nog een keer, met Spaanse ondertiteling, die ik daaronder weer ter lering ende vermaeck heb vertaald naar het Nederlands. (Overigens zeggen de Servische journalisten dat het taalgebruik van Darko niet goed te vertalen valt, er zitten teveel nuances in).

JOURNALIST: Darko, je eerste reactie.

DARKO: Niets, die drie klootzakken, schijt trio, drie hoerenzoenen, hebben ons bestolen. Ze denken dat ze een grote lul hebben. Ik zal die van mij bij hun moeders er in stoppen. Ik schijt op hun Italiaanse hoer van een moeder.

JOURNALIST: Darko, doe rustig. Ik begrijp dat je overstuur bent.

DARKO: Shit! Ze mogen alledrie mijn pik komen zuigen. Schrijf dat maar op.

JOURNALIST: Het was een gevcht (de wedstrijd).

DARKO: Wat nou gevecht?! Misschien als ze niet zo schijterig gefloten hadden. Ik pak hun moeder en als ze dochters hebben, dan neuk ik die ook. En wij hier maar werken en vechten, ik moet bijna aan het infuus.

Daar kunnen Wesley Sneijder en Kenneth Perez nog een puntje aan zuigen!

Gezien Darko’s mentale vaardigheden niet echt verrassende uitspraken. Wel verrassend is de reactie van de FIBA, die Milicic ($3 miljoen per jaar salaris bij de Memphis Grizzlies) een boete oplegde van maar liefst $14.000!

Geef een reactie

